archizoblocks

16 gru 20193 min

W Łodzi zrobiliśmy już (prawie) wszystko

Gdy projektowaliśmy nasze pierwsze pudełka, umieściliśmy na nich napis – „Wyprodukowano w Łodzi nie tylko dla Łodzi”. Byliśmy wówczas na początku archizowej drogi, ale - to zdanie okazało się być bardzo trafne i przez cały czas czuwało nad nami. Dziś, gdy jesteśmy już rozpoznawalną łódzką marką, wychodzimy śmiało w wielki świat. Bez obaw, że porzucamy nasze rodzinne miasto – dla niego zrobiliśmy już (prawie) wszystko (nawet w dalekim Pekinie!).


 
Łódź była obecna od początku


 

 
I doceniała rozwój Archizo. W 2015 r. Marta Nowacka wymyśliła klocki, dzięki którym zrealizowała autorskie warsztaty z tożsamości architektonicznej. Zyskiwały one uznanie nie tylko uczestników zajęć, ale również społeczników miejskich. W lipcu 2018 r. Archizo otrzymało nagrodę w konkursie Punkt dla Łodzi – w kategorii inicjatywy – za najlepszą na świecie pomoc naukową do uczenia o architekturze. W kapitule zasiadali przedstawiciele świata nauki, architekci, społecznicy.

Jeszcze w tym roku zajęliśmy 2. miejsce w gronie 30 wyselekcjonowanych zespołów w finale X jubileuszowej edycji konkursu Młodzi w Łodzi-mam pomysł na start – up. Tu oceniało nas grono biznesowe. Te sukcesy utwierdziły nas w przekonaniu, że to, co robimy – zarówno od strony merytorycznej, jak i biznesowej. Że jest to….


 
Design, który robi dobrze


 

 
Dobrze w promocji miast, budowaniu wizerunku marek, w edukacji i w angażowaniu.
 

 
W Archizo połączyliśmy najlepsze cechy dobrego designu - funkcjonalność projektowanych przedmiotów, wartości edukacyjne, z nienaganną estetyką i oryginalnością. W efekcie stworzyliśmy atrakcyjny dla firm i instytucji angażujący gadżet miejski. Pokazujemy, że architektura może być efektywnym i efektownym narzędziem marketingowym.
 

 
Łódź zrozumiała to szybko.

Kierunek Hanower


 

 
Na początku 2019 r. otrzymaliśmy pierwsze wyzwanie. Port Lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi zaprosił nas i postawił jasne cele – chcemy by nasze stoisko zrobiło wow na największych w Europie targach Turystyki Miejskiej Routesonline. Nie mogliśmy pozostać obojętni wobec tak kuszącej propozycji i zrealizowaliśmy dla lotniska kompleksowe stoisko wystawiennicze. Powstałą podświetlana instalacja składająca się z łódzkich architektonicznych obiektów architektonicznych - Fabryki Henryka Grohmana, - Cerkwi pw. Aleksandra Newskiego, - zrewitalizowanej elektrowni EC1 Czy zrobiła wow? Na oficjalnym profilu facebookowym Routesonline nasze stoisko – jako jedyne – gościło dwukrotnie. Słyszeliśmy, że odwiedzający byli zachwyceni, a niedługo po tym – Łódź powierzyła nam kolejne wielkie zadanie.


 

Lecimy do Pekinu

Nim jeszcze na dobre ochłonęliśmy, zostaliśmy zaproszeni przez EXPO 2024 Łódź Polska do rozmów na temat realizacji absolutnie niezwykłego projektu – instalacji architektonicznej, która miała promować nie tylko Łódź, ale i Polskę, podczas Expo Horticultural w Pekinie. Czując powagę sytuacji szybko zabraliśmy się do pracy.
 

 
Stworzyliśmy w ogrodzie Expo łódzkie miejsce odpoczynku, relaksu i doznań estetycznych. Na ekspozycję złożyły się wielkoformatowe przedstawienia trzech łódzkich budynków - kamienicy pod Gutenbergiem zlokalizowanej przy ul. Piotrkowskiej 86, kościoła pw. Zesłania Ducha Świętego, oraz bramy do Fabryki I Poznańskiego. Najwyższy element miał ponad 3 metry wysokości, zaś cała ekspozycja zajęła powierzchnię 25 metrów kwadratowych.


 

4 świątynie – 4 kultury

Łódź to miasto z bogatą historią, którą dobrze przypominać i warto promować, nie tylko w odległym Pekinie. Dlatego z niemałą satysfakcją i z wielką radością zrealizowaliśmy projekt z Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi pn. Cztery świątynie. Cztery kultury. Przeprowadziliśmy wspólnie cykl warsztatów, na które specjalnie zaprojektowaliśmy klocki Archizo przedstawiające 4 wielowyznaniowe łódzkie świątynie, w tym jedną już nieistniejącą – synagogę Alte Szil. Klocki służą do dziś i przybliżają łodzianom historię ich miasta.


 

 
Oficjalnie gadżet Łodzi

Oficjalnie i niemal w rok po finale konkursu Młodzi w Łodzi – mam pomysł na start-up – zostaliśmy oficjalnym gadżetem naszego miasta. Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy dla niego budynek Nowego Centrum Łodzi - EC1 Wschód. Projekt był skomplikowany, a realizacja złożona, natomiast zaufanie i wsparcie dla rodzimej i małej, ale dającej z siebie wszystko firmy, ogromne. Gadżet jest wizytówką naszego miasta i zmian w nim zachodzących. Będzie wręczany gościom przez Panią Prezydent Hannę Zdanowską.

Jest to nasza ostatnia łódzka realizacja w 2019 r. Kropka nad i.

Możemy Wam zdradzić, że w przyszłym światło dzienne ujrzą jeszcze dwa łódzkie projekty realizowane dla znakomitych łódzkich instytucji. Ale nie tylko! Już teraz mamy na horyzoncie obiecujące projekty. Na celowniku Warszawa!

    1450
    0