Archizo Marta Nowacka

ul. Ks. Biskupa Wincentego Tymienieckiego nr 3

90-365 Łódź

NIP 7282540879

REGON 382071774

 tel. 601 518 014 // 794 052 612 

  • Facebook Social Ikona
  • Instagram
  • YouTube Ikona społeczna

© ARCHIZO I Marta Nowacka

Wszelkie prawa zastrzeżone

W Łodzi zrobiliśmy już (prawie) wszystko

16/12/2019

 

Gdy projektowaliśmy nasze pierwsze pudełka, umieściliśmy na nich napis – „Wyprodukowano w Łodzi nie tylko dla Łodzi”. Byliśmy wówczas na początku archizowej drogi, ale - to zdanie okazało się być bardzo trafne i przez cały czas czuwało nad nami. Dziś, gdy jesteśmy już rozpoznawalną łódzką marką, wychodzimy śmiało w wielki świat. Bez obaw, że porzucamy nasze rodzinne miasto – dla niego zrobiliśmy już (prawie) wszystko (nawet w dalekim Pekinie!).


Łódź była obecna od początku


I doceniała rozwój Archizo. W 2015 r. Marta Nowacka wymyśliła klocki, dzięki którym zrealizowała autorskie warsztaty z tożsamości architektonicznej. Zyskiwały one uznanie nie tylko uczestników zajęć, ale również społeczników miejskich.  W lipcu 2018 r. Archizo otrzymało nagrodę  w konkursie  Punkt dla Łodzi – w kategorii inicjatywy – za najlepszą na świecie pomoc naukową do uczenia o architekturze. W kapitule zasiadali przedstawiciele świata nauki, architekci, społecznicy.

Jeszcze w tym roku zajęliśmy 2. miejsce w gronie 30 wyselekcjonowanych zespołów w finale X jubileuszowej edycji konkursu Młodzi w Łodzi-mam pomysł na start – up. Tu oceniało nas grono biznesowe. Te sukcesy utwierdziły nas w przekonaniu, że to, co robimy – zarówno od strony merytorycznej, jak i biznesowej. Że jest to….


Design, który robi dobrze


Dobrze w promocji miast, budowaniu wizerunku marek, w edukacji i w angażowaniu.
W  Archizo połączyliśmy najlepsze cechy dobrego designu - funkcjonalność projektowanych przedmiotów, wartości edukacyjne, z nienaganną estetyką i oryginalnością. W efekcie stworzyliśmy atrakcyjny dla firm i instytucji angażujący gadżet miejski. Pokazujemy, że architektura może być efektywnym i efektownym narzędziem marketingowym.
Łódź zrozumiała to szybko.

 

Kierunek Hanower


Na początku 2019 r. otrzymaliśmy pierwsze wyzwanie. Port Lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi zaprosił nas i postawił jasne cele – chcemy by nasze stoisko zrobiło wow na największych w Europie targach Turystyki Miejskiej Routesonline. Nie mogliśmy pozostać obojętni wobec tak kuszącej propozycji i zrealizowaliśmy dla lotniska kompleksowe stoisko wystawiennicze.  Powstałą podświetlana instalacja składająca się z łódzkich architektonicznych obiektów architektonicznych - Fabryki Henryka Grohmana, - Cerkwi pw. Aleksandra Newskiego,  - zrewitalizowanej elektrowni EC1 Czy zrobiła  wow? Na oficjalnym profilu facebookowym Routesonline  nasze stoisko – jako jedyne – gościło dwukrotnie. Słyszeliśmy, że odwiedzający byli zachwyceni, a niedługo po tym – Łódź powierzyła nam kolejne wielkie zadanie.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lecimy do Pekinu

 

Nim jeszcze na dobre ochłonęliśmy, zostaliśmy zaproszeni przez EXPO 2024 Łódź Polska do rozmów na temat realizacji absolutnie niezwykłego projektu – instalacji architektonicznej, która miała promować nie tylko Łódź, ale  i Polskę, podczas Expo Horticultural w Pekinie. Czując powagę sytuacji szybko zabraliśmy się do pracy.
Stworzyliśmy w ogrodzie Expo łódzkie miejsce odpoczynku, relaksu i doznań estetycznych. Na ekspozycję złożyły się wielkoformatowe przedstawienia trzech łódzkich budynków - kamienicy pod Gutenbergiem zlokalizowanej przy ul. Piotrkowskiej 86, kościoła pw. Zesłania Ducha Świętego, oraz bramy do Fabryki I Poznańskiego. Najwyższy element miał ponad 3 metry wysokości, zaś cała ekspozycja zajęła powierzchnię 25 metrów kwadratowych.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 świątynie – 4 kultury

 

Łódź to miasto z bogatą historią, którą dobrze przypominać i warto promować, nie tylko w odległym Pekinie. Dlatego z niemałą satysfakcją i z wielką radością zrealizowaliśmy projekt z Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi pn. Cztery świątynie. Cztery kultury. Przeprowadziliśmy wspólnie cykl warsztatów, na które specjalnie zaprojektowaliśmy klocki Archizo przedstawiające 4 wielowyznaniowe łódzkie świątynie, w tym jedną już nieistniejącą – synagogę Alte Szil. Klocki służą do dziś i przybliżają łodzianom historię ich miasta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Oficjalnie gadżet Łodzi

 

Oficjalnie i niemal w rok po finale konkursu Młodzi w Łodzi – mam pomysł na start-up – zostaliśmy oficjalnym gadżetem naszego miasta. Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy dla niego budynek Nowego Centrum Łodzi - EC1 Wschód. Projekt był skomplikowany, a realizacja złożona, natomiast zaufanie i wsparcie dla rodzimej i małej, ale dającej z siebie wszystko firmy, ogromne. Gadżet jest wizytówką naszego miasta i zmian w nim zachodzących. Będzie wręczany gościom przez Panią Prezydent Hannę Zdanowską.

Jest to nasza ostatnia łódzka realizacja w 2019 r. Kropka nad i.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Możemy Wam zdradzić, że w przyszłym światło dzienne ujrzą jeszcze dwa łódzkie projekty realizowane dla znakomitych łódzkich instytucji.   Ale nie tylko! Już teraz mamy na horyzoncie obiecujące projekty. Na celowniku  Warszawa!

Podziel się!
Udostępnij
Lubię to
Please reload

Najlepsze wieści

ARCHIZO projektuje dla Lapidarium Detalu Architektonicznego w Łodzi

9/1/2020

1/10
Please reload

Ostatnie wieści
Please reload

Archiwum
Please reload

Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
logotyp ok.png